Hogyan teheti népszerűvé az étterem számára fenntartott Facebook-os felületet? Ehhez adunk most néhány tippet!
Mikor létrehoz vállalkozása számára egy Facebook oldalt, el kell gondolkoznia azon, hogyan tudja felhasználni a felületet további ügyfelek bevonzására. A Google rangsoroló algoritmusához hasonlóan a Facebook is rendelkezik egy algoritmussal, mely népszerűség, relevancia és a friss tartalmak alapján szelektálja az oldalakat. E kritériumok alapján dönt arról, vajon az Ön oldalát meg kell-e jelenítenie a hírcsatornákban.
Győződjön meg rarról, hogy minden poszt, amit közzétesz, érdekes a célközönsége számára; ez fogja igazán népszerűvé tenni. A cél, hogy a látogatók elköteleződjenek az oldal (és az étterem) mellett. Még ha nehéznek is tűnik az igények behatárolása, a Facebook marketingnek nem kell bonyolultnak lennie. Mindig az eredményekre támaszkodva módosítsa a marketing tervet, de ügyeljen rá, hogy – a kialakuló közösséghez hű maradva – sűrűn és rendszeresen posztoljon.
Receptek
Az emberek imádják a recepteket. Az ételekről készült gyönyörű fotókat úgyszintén. Ha a kettőt bejegyzésként kombinálja, sokan közülük azonnal csatlakozni fognak a közösséghez. Az emberek meg is osztják majd a posztot barátaikkal, így minimális erőfeszítéssel egy nyerő marketing kampány közepén találhatja magát.
Ügyeljen arra, hogy a receptekhez linket is csatoljon, mely az étterem oldalára mutat. Ilyen módon a látogatókból vendégeket nyerhet – amin sokat lendít, ha a weboldalon elhelyez egy foglalás szekciót is.
Szórakoztató és érdekes
Gondolt már rá, hogy humorosra fogja a marketing kampányt? Miért legyen száraz és unalmas, ha vicces és közvetlen is lehet?
Ugorjon fejest a mémek világába, és szórakoztassa közönségét saját kezűleg készített, az oldal profiljába vágó poénokkal. Az interneten számos mémgenerátort talál, melyek segítségével bármilyen kedves, vicces mémet elkészíthet. Számíthat a megosztásokra!
Személyzeti verseny
Szintén hatásos fogás a Facebook felületén lebonyolított személyzeti verseny. Az esemény kettős célt szolgál: azáltal, hogy kedvenc felszolgálójukra szavazhatanak, bevonja a vendégeket a játékba, másrészről a dolgozókat is igényesebb munkára sarkallja.
Posztoljon fotókat és sztorikat a személyzet tagjairól és a “kulisszák” mögötti életről, napról napra közvetítve a verseny állásáról. Buzdítsa a felhasználókat a szavazásra – ezáltal is növekedni fog az oldal látogatottsága.
A marketing stílusa mindig igazadjon az étterem arculatához, és fontos, hogy minden kampányra, így a Facebook-on folytatottakra is rászánjuk a kellő időt – csak így érhetünk el eredményt.