Cikkünk első része ide kattintva elérhető!
Gasztrobloggerek
A sajtónyilvánosság és pozitív visszajelzések megszerzése különösen nehéz feladatnak tűnik egy frissen indult vállalkozás számára, ám erre is van takarékos megoldás: invitáljunk meg éttermünkbe egy környékbeli gasztrobloggert, ingyenes italfogyasztást, előételt vagy akár egy egész menüt ajánlva. Minél többet kínálunk fel, annál valószínűbb, hogy eleget tesz a meghívásnak. Kérjük meg, hogy ossza meg tapasztalatait követőivel, és tájékoztasson bennünket visszajelzéseikről. Használjuk fel ezeket referenciaként, weboldalunkon vagy közösségi csatornáinkon megjelenítve.
Helyi értékek
Tévedés, hogyha a helybéli piacról és termelőktől vásárolunk alapanyagot, rosszabbul járunk, mintha nagykereskedésből szereznénk be ugyanazt. Nagyszerű módja a helyi közösség támogatásának, és méltán büszkélkedhetünk vele (feltüntetve a lehetséges felületeken), hogy helybéli alapanyagokból dolgozunk. Nem csak a vendégeknek lesz szimpatikus ez a gesztus; a helyi gazdák is örömmel terjesztik majd jó hírünket, ha ügyfeleikké válunk.
Google Business
Csatlakozzunk a Google Business szolgáltatásához, hogy elérhessük a környékünkön tartózkodó embereket. Jelöljük meg éttermünket a Google Maps-en, és győződjünk meg róla, hogy profilunk naprakész információkkal szolgál a nyitva tartásról, menüről, elérhetőségekről. Töltsünk fel fotót az étteremről.
A Google+ értékelések megszerzése a legjobb mód arra, hogy javítsuk éttermünk pozícióját a keresőlistákon. Kérjük meg vendégeinket, hogy értékeljék vállalkozásunkat a Google felületén, így teljesen ingyen növelhetjük profilunk nézettségét, ezáltal a betérők számát.
Blogoljunk!
Ha már van egy kész weboldalunk, blogot indítani gyerekjáték – ám remek eszköz arra, hogy kapcsolatot teremtsünk a vendégekkel és új közösséget építsünk ki. Blogoljunk rendszeresen az étterem és dolgozóinak mindennapi életéről, osszunk meg vicces pillanatokat, különleges recepteket, írjunk a közelgő eseményekről és bármiről, ami érdekes lehet célközönségünk számára.
Ételszállító cégek
Szerződjünk a legjobb ételszállítóval! Gyakran ezek a cégek olyan ügyfélkört is megmozgathatnak számunkra, akik nélkülük elérhetetlenek volnának. Ha éttermünkben még nem igénybe vehető az ételkiszállítás, mindenképp gondolkozzunk el rajta – sok-sok ügyfelet nyerhetünk vele.
A szóbeszéd ereje
A legjobb reklám még mindig szájhagyomány útján terjed, meg kell tehát győznünk vendégeinket: érdemes hírünket vinniük. Hirdessünk nyereményjátékot, melyben megkérjük őket, posztoljanak képet kedvenc ételükről Facebook-ra vagy Instagram-ra. A legjobb (vagy legtöbb lájkot kapott) fotó készítőjét legközelebbi látogatásakor díjazhatjuk például egy desszerttállal vagy itallal. Ne felejtsük el lájkolni, kommentelni, megosztani a legjobb képeket.
Ez a néhány ötlet csak töredéke annak, amit fillérekből kis ügyességgel kihozhatunk. Ha nem áll rendelkezésünkre tág anyagi keret, vessük be kreativitásunkat, és ötöljünk ki éttermünk számára valami újat!