Egy újonnan nyílt étterem sok esetben a vállalkozó szinte teljes anyagi keretét kimeríti, az üzlet felfuttatása azonban még csak ekkor kezdődik. A költséges reklámok mellett szerencsére jó pár trükk létezik, melyek szinte ingyen is gyors eredményeket hoznak. Kövesse útmutatónkat, és tegye felkapottá éttermét!
Közösségi média
Akár frissen indult vállalkozásról, akár egy meglévő üzlet felfuttatásáról van szó, a közösségi médiacsatornák haszna felbecsülhetetlen lehet. Posztolhatunk képeket az étteremről, a dolgozók munkájáról, az ételkölteményekről. Videók is felkerülhetnek egy-egy desszert, előétel, különlegesség elkészítéséről, vagy akár főzőtippeket is megoszthatunk a követőkkel. A közösségi médiafelületek arra is alkalmasak, hogy visszajelzéseket gyűjtsünk, és kapcsolatot teremtsünk meglévő és leendő vendégeinkkel.
Szakmai tagság
Vegyünk részt a szakmai közösség ülésein, rendezvényein, és osztogassuk bőkezűen névjegykártyánkat, vagy apró menülapot. Invitáljuk meg a tagtársainkat; akár első látogatáskor beváltható kedvezményt is felajánlhatunk. Ha elfogadják a meghívást, és az első alkalommal pozitív élményben részesülnek, ajánlani fogják az éttermet családtagjaiknak, barátaiknak is.
A szakmai közösséggel való aktív kapcsolat kialakítása az első lépés a vállalkozás jó hírének megteremtéséhez.
Bemutatkozó fogások osztása
Az étterem vonzáskörzetében élő és dolgozó emberek mind-mind potenciális vendégjelöltek. Bár némi ráfordítással jár, érdemes kiaknáznunk az ingyenes ételminták ajándékozásában rejlő lehetőségeket; éttermünk specialitását, vagy minden idők kedvenc fogását – étlap vagy egyéb reklámanyag kíséretében – juttassuk el a környékbeli cégekhez, lakosokhoz. Ilyen módon lehetőség nyílik rá, hogy bemutatkozzunk és megismertessük vállalkozásunkat a helyi közösséggel.
E-mail marketing
Tartsunk fenn listát az ügyfelek email-címeiből vagy telefonszámaiból. Elérhetőségük birtokában bármikor értesíteni tudjuk őket a friss kedvezményekről, specialitásokról, vagy akár digitális kupont is küldhetünk részükre. Egy-egy csekély forgalmú napon például ingyenes italfogyasztást vagy előételt ajánlhatunk az első 10 vagy 20 érkezőnek, akik a szöveges üzenet felmutatásával érvényesíthetik a kedvezményt. Ha valamilyen alapanyagból feleslegünk maradt, küldhetünk egy üzenetet, melyben felajánlunk például egy, az adott gyümölcsből készült sütit minden aznap rendelt menü mellé.
Adománygyűjtés
Karitatív tevékenységekben való részvétellel szintén felhívhatjuk a figyelmet vállalkozásunkra. Áldozzunk időnkből, az ételekből, bevételünkből segítő célokra, és buzdítsunk erre másokat is. Vezetőként érdemes fontolóra vennünk, hogy bár kiadással jár, ezzel a lépéssel is ismertségünket, ezáltal vendégeink számát gyarapíthatjuk – nem mellesleg, értékes segítséget nyújthatunk a rászorulóknak is.
Folytatás következik!