Ahogy a konyhai eszközök esetében a multifunkcionalitás, a marketingben is hatalmas előnyt jelent a sokoldalúság. Napjaink fogyasztói számára éppen akkora jelentőséggel bír az általunk közvetített személyes üzenet, mint maga az étel-ital, ami miatt betérnek – így foglalható össze a Chicago-ban megrendezésre került Winsight’s Restaurant Trends & Directions konferencia mondandója. Az alábbiakban a pódiumra került piacvezető vállalatok feltárt stratégiái közül szemezgetünk!
A sikeres vállalatvezetők a marketing kapcsán nem győzik hangsúlyozni az abban résztvevő dolgozók jelentőségét. Egy főnök legnagyobb erősségét a beosztottjai jelentik – foglalta össze tömören Andrea Von Utter, a Tavistock Restaurant Collection marketing vezérigazgatója. Larry Rusinko, a Farmer Boys marketingvezetője megerősítette az állítást: a termék értékesítésekor mutatkozik meg igazán a cég szervezettsége, hiszen – hangsúlyozta Rusinko – ha a csapat nem áll mögé, a legjobb termék sem fog felfutni. Matt Olsen, a Firehouse Subs digitális marketing részlegének vezetője kiemelte: meg kell győződnünk a marketing és technológia fejlesztési osztályok együttműködésének gördülékenységéről is, ugyanis a – folyamatosan formálódó, nem kis részben a technikára támaszkodó – kommunikációt egy hibás mobilalkalmazás, vagy rossz weboldal is könnyen lerombolhatja.
A negatív vélemények és észrevételek kezelésére sok vállalatvezető idejekorán külön csatornát hoz létre, megelőzendő, hogy az elégedetlen ügyfelek panaszai elérjék a közösségi média felületeit. A Taco Mac, a népszerű amerikai étteremlánc egy letölthető alkalmazást készített, melyen keresztül a vendégek egyenesen a vállalatvezetőhöz címezhetik üzenetüket – akinek telefonszáma egyébként minden asztalon megtalálható, így akár a helyszínről el is érhetik őt panaszaikkal. A további intézkedést kívánó szituációkon túl, jó módszer ez a pozitív és negatív visszajelzések begyűjtésére is. Emely Beesley, a Taco Mac marketing igazgatója szerint a beérkező szöveges üzenetek 70%-a pozitív tartalmú!
Egy márka értékét sokszor a célközönséggel való kapcsolódás módja határozza meg – árulta el Rachel Kalt, a The Culinary Edge kreatív igazgatója, a Starbucks’ Pumpkin Spice Latte termékét hozva fel példának, mely nem az ital különlegessége, hanem a hozzá kapcsolódó kedves sztori révén lett népszerű. Rusinko a termékek köré font történetek “romantikájának” jelentőségét hangsúlyozta, amit például származásuk, vagy egyedülálló tulajdonságaik adhatnak meg. Az amerikai Halal Guys saját márkájának történetével hódít, büszkén vállalva eredetét: a New York utcáin gördülő, egyszerű bódé-konyhát.