Beülni valahova egy ízletes vacsorára, vagy rendelni egy gyors ebédet a közeli bisztróban – egyike a legnépszerűbb és legkényeztetőbb tevékenységeknek. Illusztris tény, hogy a 2008-as gazdasági válság idején az emberek ltal legnehezebben – és gyakran utoljára – feladott szokása a vendéglátóhelyek látogatása volt.
Az étkezés népszerűségét félretéve: az éttermi iparág rendkívül versenyképes, és a haszonkulcs gyakran pengevékony; ez azt is jelenti, hogy az étteremvezetőknek minden eszközt meg kell ragadniuk ahhoz, hogy üzletük számára versenyelőnyt szerezzenek. A technológia ehhez számos lehetőséget kínál: a szociális média és az online felületek egyaránt jó potenciált rejtenek.
Legyen költséghatékony!
A mobilalkalmazások új eszközt jelentenek az éttermek számára. Nem túl régen az alkalmazásfejlesztés még profi szakértők csapatát és akár több milliós beruházást igényelt, ám napjainkban az informatikai szolgáltatások már jóval olcsóbban elérhetőek. Egy általános célú applikáció, márkára szabott külsővel és funkciókkal, kifejezetten költséghatékony megoldás.
Tegye teljessé vendégei kényelmét!
Az étterem számára készült alkalmazás jelentősen hozzájárulhat a vendégek kényelméhez: egy modern, felhasználóbarát felületen keresztül a helyfoglalást, rendelést, vagy akár a fizetést is lebonyolíthatják. Ez nem csak az étterem személyzetének idejét szabadítja fel – és teszi lehetővé, hogy az étel és szervírozás minőségére koncentrálhassanak -, de a tulajdonosét is, aki így energiáit az üzletvezetés fontosabb ügyei felé fordíthatja.
Kommunikáljon ügyfeleivel!
Ha egy felhasználó az alkalmazáson keresztül kapcsolódik az étteremhez, a friss ajánlatok és hírek is könnyen kézbesíthetőek részére. A törzsvendégek értesítést kaphatnak a napi menüről, vagy például arról, ha az étterem foglalás alá kerül: kevés bosszantóbb dolog van annál, mint mikor kedvenc éttermünket felkeresve egy rendezvény miatt zárva találjuk.
Gyűjtsön statisztikai adatokat!
Az alkalmazás továbbá adatok gyűjtésére is használható. Az erre a célra beiktatott rendszeren keresztül az étteremvezető pontosan láthatja, mikor bonyolította az étterem a legnagyobb forgalmat, mit rendeltek a betérők, és melyek a legnépszerűbb ételek – mindezt akár valós időben.
Miért lesz népszerű?
A mobiltechnológia csökkenő árának és kezelhetőbbé válásának következtében egyre több ember keresi a lehetőséget, hogy kihozza belőle a legtöbbet. A felhasználók szeretnék az éttermi étkezést is olyan egyszerű és gördülékeny módon megoldani, ahogy például egy online vásárlást is: néhány kattintással. A mobilalkalmazások lehetővé teszik, hogy az éttermek megfeleljenek ezeknek az újszerű elvárásoknak, emellett egyszerűsítik a személyzet munkáját, és a költségek csökkentésében is nagy szerepük van; mindezek ismeretében nem meglepő rohamosan növekvő népszerűségük.