Az első benyomáson múlik minden; a legtöbb potenciális vendégnél akkor alakul ki a meghatározó kép az Ön étterméről, amikor rápillant a weboldalára.
1. Legyen átlátható!
A vendégek információkért keresik fel az oldaladat – győződj meg róla, hogy mindent, amit keresnek, megtalálnak rajta. Az étteremben étkezők 70 százaléka szerint a legfontosabb, hogy a honlapon részletesen tájékozódhassanak a menükről, és 60 százalékuk szeretne fotókat is látni az ételekről. A megkérdezettek ¾-e (76 százalék) ellenőrizné az italárakat a weboldalon, mielőtt személyesen is felkeresné az éttermet.
Legyenek helyükön az alapvető információk is: cím, telefonszám, nyitva tartás, adott esetben foglalási információk.
A sok és sokféle tartalmat egy modern, letisztult felületen publikáld, mely dizájn és kialakítás tekintetében is megfelel a kor legfrissebb követelményeinek – ezen nem érdemes spórolni.
2. Vezesse be az online rendelést!
Az online rendelés és házhozszállítás rendszerének kialakítása az egyik legkifizetődőbb befektetés egy étterem számára. A 18 és 34 év közti vendégek 29 százaléka inkább online rendelné meg az ételt, minthogy felkeresse a létesítményt, de az idősebb vendégek 21 százaléka is hasonlóképp nyilatkozott a Technomic (étkezési szokásokra specializálódott közvélemény-kutató cég) 2016-os felmérésében. A megkérdezetteknek csaknem fele döntene online rendelés mellett akkor is, ha utána helyben szeretnék elfogyasztani az ételeket, és 45 százalékuk tartott ki állítása mellett a teljes körű kiszolgálást nyújtó, nívós éttermekre vonatkozólag is.
3. Weboldal optimalizálás!
Íme néhány trükk, amivel sokkal népszerűbbé és keresettebbé teheti az oldalt:
– Fellendíti a forgalmat és professzionális hatást kelt a saját domain, amit számos szolgáltatónál lefoglalhatsz és bérelhetsz évente pár ezer forintért. Havi szinten néhány fillér, ám felbecsülhetetlen értékkel bír a honlap szempontjából.
– Legyen jelen a szociális médiában: nyiss fiókot az étterem (és weboldal) számára Facebook-on, Twitteren, és posztolni napi szinten. Ily módon fenntarthatja a kapcsolatot meglévő ügyfeleivel, és megszólíthatja leendő vendégeidet is.
– Az étterem helyszíne és egyéb keresőbarát szempontok alapján honlapod előre sorolható; ezt nevezzük SEO optimalizálásnak. Kérje segítségünket, ha nem mozog otthonosan a tartalomépítés világában!
– Ha étterme gyakran szolgál helyszínéül rendezvényeknek, érdemes a weboldalon külön részleget kialakítani a közelgő programoknak, és profi fotós segítségével dokumentálni, publikálni is az eseményeket!