Tapasztalhatjuk, hogy napjaink médiafogyasztó közönsége örömmel dokumentálja és osztja meg ismerőseivel aktuális élményeit. Nincs ez másképp akkor sem, ha az illető betér egy étterembe; az őt fogadó közeg, látvány most már nemcsak közérzete szempontjából jelentős, de a készülő (Instagram-on, Facebook-on közzétett) fotókon is jól kell mutatnia. Másrészről gyakran megfigyelhető, hogy egy érdekes enteriőrrel rendelkező, vagy különleges ételeket felszolgáló éttermet profi fotósok látogatják, kifejezetten a képekért. Mit tehet, hogy az Ön vendégeit is megragadja a látvány? Három egyszerű tipp következik.
1. Keressen egyedi megoldásokat!
Az ételek, a dizájn és az enteriőr tervezésekor végre kiélhetjük művészi hajlamainkat. Vegyük példának a Mother of Pearl’s étterem híres “cápaszem” koktélját: a bourbon whisky alapú ital cápafejről mintázott porcelánpohárban, extra jéggel és “vérrel” – azaz gyomorkeserűvel és cukorral – kiegészítve kerül az asztalra. Nem csoda, hogy az étterem leggyakrabban fotózott “alkotásává” vált.
Az esztétikai kidolgozottság mellett a márkára jellemző arculat, specialitás megálmodásával is népszerűbbé tehetjük éttermünket az “Instagram-generáció” körében – hangsúlyozza Rene Montelongo, a Mr. Holmes Bakehouse marketingmenedzsere. A nyolc egységből álló pékséghálózat croissant és muffin keresztezésével hozta létre sajátos termékét, a cruffint. Montelengo szerint a fogyasztói “hóbortok” aranyat érnek; mernünk kell alkotni ahhoz, hogy márkánkat kiemeljük a konkurencia tömegéből.
2. Költsön rá!
Akár a berendezés, a dekoráció, vagy az étlap tételeinek fejlesztését vesszük, nyilvánvalóvá válik, hogy egy “fotogén” étterem kialakítása nem olcsó mulatság. A befektetés azonban, mely az ételek és a hely megjelenésének fejlesztésére irányul, minden esetben megtérül – mondja Ryan McIlwraith, a spanyolos hatású, fa enteriőrrel hódító Bellita étterem séfje. A vendégtérrel egybenyitott konyhát Spanyolországból származó jamon iberico sonkák lánca dekorálja, és külön lámpa szolgál minden asztal megvilágításához, melynek optimális fényerejét a vendégek hangulatuknak (és a készülő fotóknak) megfelelően szabályozhatják.
A londoni, amerikai témára kialakított Dirty Bones koktélbárban minden vendég mozgatható LED-lámpát, töltőt, telefonra csíptethető nagylátószögű objektívet, állványt és szelfibotot kap, hogy minden feltétel adott legyen a tökéletes kép elkészítéséhez. Ezeket természetesen Instagram- és egyéb médiafelületeken közzé is teszik, terjesztve a bár hírnevét.
3. Merítsen ihletet!
Cokey Sulkin, a Dirty Bones alapítója bevallotta: minden, ami most működővé teszi a vállalkozást, a szociális média meghódítását célzó törekvéseiből fakad. Elmondta, a kezdeti tervezéskor nagy hatással volt rá a New York-i művészvilág; rengeteg inspirációt szerzett a közegből, melyet később megidézett a bárban. A lánc legújabb helyszíne például egy Brooklyn-i tetőtéri lakást mintáz, Bushwick és Williamsburg zenéinek aláfestésével; a falat padlótól plafonig könyvespolcok borítják, és világító neonfeliratok, melyekben a Brooklyn-i születésű hip-hop előadóművész, The Notorious B.I.G. legjobb szövegei köszönnek vissza – ez a hangulat teszi keresetté a helyszínt.